9 Mayıs 2014 Cuma

Windows 8.1'deki Hesap Makinesi Hatası

Uzun zamandır yazı yazamadım. Şimdi de ufak bir hata ile karşınızdayım. Bu hatayı size söylüyorum ki hesaplamalarınızı yaparken, Windows Hesap Makinesi'ne güvenmeyin.
Hatanın kaynağı kodlamadan kaynaklanıyor olacak ki, Windows'taki hesap makinesi işlem sırasını hatalı yapıyor. Karışık bir işlem sırasında rakamların arasına gömülmüşken, çok absürt bir rakam çıkınca ben de bu hesap makinesinin sağlamasını yapmaya karar verdim.

10+20*5=150 şeklinde bir işlem buluyor. Rakamları değiştirip, farklı şekillerde de deneyebilirsiniz.
Diğer hesap makinelerini denediğimizde ya da elle bu işlemi yaptığımızda sonucun 110 olduğunu göreceksiniz. (İşlem sırasında, çarpma toplamadan her zaman önce gelir)
Twitter üzerinden Microsoft Türkiye'ye gerekli bildirimi yaptım. Bakalım ne zaman düzeltecekler?

Aşağıdaki görselde Google Hesap Makinesi ve Microsoft Windows Hesap Makinesi karşılaştırması yer alıyor.
İyi günler dilerim, ve bilgisayardan hesap makinesini kullanmadan önce bir kere daha düşünmenizi isterim.

Önemli not: arkadaşlarımdan aldığım uyarılara göre Windows Hesap Makinesi'nde herhangi bir sıkıntı yokmuş. Bu hesap makinesi sadece "aynı anda 3 işlem yapamayan" bir hesap makinesiymiş. Yani paranteze almamız gerekiyormuş. İşlemleri 2şer 2şer yapabildiğinden yetersiz kalıyormuş.
Neyse, yazı duruversin. Ancak yan yana işlem yapmak isterseniz, her türlü bu hesap makinesi kullanışlı değil ve kafa karıştırabilir.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder